Αυτή η δίαιτα ψηφίζεται ως η καλύτερη στον κόσμο εδώ και 17 χρόνια

Main Image

Αν ψάχνεις μια δίαιτα με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα, εδώ είσαι.

Προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Dietary Approaches to Stop Hypertension και είναι από τις λίγες δίαιτες που έχουν τη σφραγίδα της επιστήμης, αφού έχει δημιουργηθεί από το Εθνικό Ινστιτούτο Καρδιάς, Πνεύμονα και Αίματος (NHLBI).

Πρόσφατη μελέτη μάλιστα διαπίστωσε ότι άτομα που ακολούθησαν τη δίαιτα DASH είχαν χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και επίπεδα LDL (κακής) χοληστερόλης από εκείνους που ακολουθούσαν ένα τυπικό είδος διατροφής.

ADVERTISING

Και μπορεί ο λόγος που σχεδιάστηκε να ήταν για να μειώνει την πίεση του αίματος, αλλά τα οφέλη της εξαπλώνονται και στην απώλεια βάρους. Βλέπεις, οι παράγοντες που επηρεάζουν την πίεση αίματος, επηρεάζουν και το βάρος και αν σκεφτείς ότι αποκλείει επεξεργασμένες τροφές, trans λιπαρά και υπερβολική ζάχαρη, δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις το λόγο.

Inline Image

Τα στοιχεία από έρευνα που έγινε για τα αποτελέσματα της DASH, μίλησαν: Η ομάδα που ακολούθησε τη δίαιτα για διάστημα από οχτώ έως εικοσιτέσσερις εβδομάδες,έχασαν περισσότερο βάρος από την ομάδα που, για το ίδιο διάστημα, ακολουθούσε άλλη ολιγοθερμιδική δίαιτα.

ADVERTISING

Επιπλέον, αξίζει να μάθεις ότι -χωρίς υπερβολή- θεωρείται η καλύτερη δίαιτα στον κόσμο. Το US News & World Report, τα τελευταία 17 χρόνια, για να στηρίξει όσους προσπαθούν να βρουν ένα σταθερό διατροφικό πλάνο που θα έχει διάρκεια, αξιολογεί δίαιτες.

Φέτος τα κριτήρια που λήφθηκαν υπόψιν ήταν στοιχεία όπως το κατά πόσο είναι εύκολη η δίαιτα για να την ακολουθήσει κάποιος, η επίδρασή της στην απώλεια βάρους – βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα -, πόσο ασφαλής και θρεπτική είναι και πόσο μειώνει τον κίνδυνο για διαβήτη και καρδιακές παθήσεις.

Ανάμεσα στις 38 δίαιτες που αξιολογήθηκαν, η δίαιτα που πληροί όλα τα κριτήρια και αναδείχθηκε πρώτη (για 17η χρονιά συνεχόμενα!) ήταν η DASH.

Τι επιτρέπεται και τι όχι στην δίαιτα DASΗ;

Αυτός ο τρόπος διατροφής δίνει προτεραιότητα σε τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά όπως λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης, ψάρια, πουλερικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς και φυτικά έλαια (ελαιόλαδο). Επιπλέον, σε αντίθεση με άλλες δίαιτες που αποκλείουν τους υδατάνθρακες, η DASH λέει «ναι» σε αυτούς ενώ επιτρέπει και τα γαλακτοκομικά προϊόντα χωρίς λιπαρά ή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Αυτά που σου «απαγορεύει» είναι τα επεξεργασμένα τρόφιμα κι αυτό γιατί πρόκειται για τους βασικούς ενόχους για την υπερβολική αύξηση του λίπους, του σακχάρου του αίματος και της κατακράτησης υγρών λόγω του αλατιού.

Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι πώς αν ψάχνεις τρόπους να χάσεις 7 κιλά σε μια εβδομάδα (κάτι που -ούτως ή άλλως- δεν είναι εφικτό με υγιή μέσα), η δίαιτα DASH δεν είναι για σένα. Αντιθέτως, αν είσαι από 19 έως 51 ετών και ασκείσαι τακτικά, η δίαιτα DASH είναι για εσένα.

«Δεν έχει κάτι συναρπαστικό, γι αυτό και αποτελεί ένα τόσο καλό πλάνο. Δεν είναι καμιά περίεργη δίαιτα με επιλογές στις οποία δεν μπορείς να βασιστείς», υποστηρίζει η Angela Haupt, συντάκτρια υγείας του US News & World Report, ειπσημαίνοντας ότι είναι ιδανική για όσους επιθυμούν μακροπρόθεσμα και σταθερά αποτελέσματα.

ADVERTISING

SITE ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ 24MEDIA
© 2018 LADYLIKE. ALL RIGHTS RESERVED.