OPINIONS

Η χοντροφοβική προώθηση της ταινίας με την Χιονάτη, που εξόργισε δικαίως το κοινό

Δεν είχα ιδέα ότι κάπου εκεί έξω υπάρχει μια καινούργια ταινία, παρωδία, της ιστορίας της Χιονάτης, στην οποία μάλιστα έχει χαρίσει τη φωνή της η Chloë Grace Moretz. Δεν είχα επίσης ιδέα ότι το 2017 είναι οκ, να υπάρχει αφίσα στην οποία απεικονίζονται δύο γυναίκες, μια λεπτή και μια χοντρή, που λέει με μεγάλα γράμματα (για να το δεις καλά ρε παιδί μου) ''Και αν η Χιονάτη δεν ήταν όμορφη;'' αφήνοντας να εννοηθεί ότι η δεύτερη είναι άσχημη σε σχέση με την πρώτη.

Αλλά ποια είμαι εγώ να το κρίνω αυτό; Κάποια υπεύθυνη marketing σε μεγάλη εταιρεία, που ανέλαβε την προώθηση της ταινίας στις Κάννες και ανήρτησε αυτή την απαράδεκτη αφίσα; Όχι. Φαντάζομαι τα άτομα που ενέκριναν αυτό το λεκτικό και το concept της αφίσας δεν σκέφτηκαν ότι είναι προσβλητικό και χοντροφοβικό. Πραγματικά αρνούμαι να πιστέψω ότι αυτά τα άτομα (τα οποία ζουν στο παρόν, όπου η συζήτηση για τη διαφορετικότητα και τον εορτασμό αυτής ακούγεται παντού και όχι πριν 10 και 20 χρόνια που τέτοια ‘αστειάκια’ περνούσαν ως ΠΑΡΑΠΟΛΥΕΞΥΠΝΑ) είπαν ”Ναι, παιδιά, φανταστική ιδέα, θα γίνει viral, θα έρθουν γονείς με παιδιά, η ταινία θα γίνει το next best thing, ας γεμίσουμε τις Κάννες με αυτή την αφίσα”.

Η εν λόγω αφίσα δεν άφησε αδιάφορο το κοινό που παρακολουθούσε το φεστιβάλ, κάποιοι μάλιστα ανέβασαν φωτογραφίες γράφοντας ότι κάτι πάει πολύ λάθος με το μήνυμα που προωθεί.

”Μιλώντας για σεξισμό και μισογυνισμό στις Κάννες. Να είσαι λιγότερο λεπτή και ψηλή σημαίνει λιγότερο όμορφη”

”Το cartoon της Chloë Moretz προκαλεί ερωτήματα”

Η Tess Holiday πάλι έβαλε στη συζήτηση την πρωταγωνίστρια της ταινίας, την Chloë Grace Moretz γράφοντας στο twitter, ”Πώς εγκρίθηκε αυτή η αφίσα από μια ολόκληρη ομάδα marketing; Γιατί είναι εντάξει να λέμε στα παιδιά ότι χοντρός = άσχημος;”

Η απάντηση ήρθε την επόμενη μέρα. Η Chloë ζήτησε συγγνώμη από τον κόσμο, ενώ συμπλήρωσε πως εκείνη και η ομάδα της δεν έδωσαν ποτέ το οκ για αυτή την αφίσα.

”Έχω εξετάσει πλήρως το marketing της ταινίας και είμαι το ίδιο ταραγμένη και θυμωμένη με όλους, αυτό δεν εγκρίθηκε από εμένα ή την ομάδα μου”.

”Έχω ενημερώσει τους παραγωγούς της ταινίας για αυτό που έγινε. Δάνεισα τη φωνή μου σε ένα όμορφο σενάριο, το οποίο ελπίζω να δείτε όλοι στο σύνολό του”.

”Η πραγματική ιστορία, με την οποία ταυτίζομαι και εγώ, είναι πολύ δυνατή για τις νέες γυναίκες. Λυπάμαι πολύ για την προσβολή, που ήταν εκτός του δημιουργικού μου ελέγχου”.

Βλέποντας το trailer καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά. Αρχικά οι νάνοι, οι οποίοι στην πραγματικότητα είναι πρίγκιπες, που μεταμορφώθηκαν ύστερα από την φριχτή συμπεριφορά τους, κατασκοπεύουν τη Χιονάτη και την παρακολουθούν να γδύνεται, ενώ όταν την βλέπουν να βγάζει τα μαγικά παπούτσια και να μην είναι ψηλόλιγνη αλλά κοντούλα και χοντρή την κοιτάνε αηδιασμένοι.

Μάλιστα υπάρχει και μια ολόκληρη σκηνή, στην οποία ο νάνος παρενοχλεί τη Χιονάτη ενώ εκείνη κοιμάται και δεν μπορεί να αντιδράσει καθόλου. Όταν λέω παρενοχλεί, εννοώ ότι κυριολεκτικά την τραβάει, την χτυπάει στο πάτωμα και σε ένα κοντινό φαίνεται το κοιμισμένο πρόσωπό της, ενώ το σώμα της τραντάζεται από εχμ.. το τράβηγμα του παπουτσιού! ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΡΑ ΘΑ ΔΕΙΞΕΤΕ ΑΥΤΟ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ;;

Στο επίσημο site της ταινίας διαβάζουμε ότι η Σταχτοπούτα ζει στο Fairy Tale Island, στο οποίο το μόνο που μετράει είναι η εξωτερική εμφάνιση και εκείνη δεν ταιριάζει στον λαμπερό κόσμο των Πριγκιπισσών. Προσπαθώντας να βρει τον χαμένο πατέρα της, μαθαίνει πώς να αποδεχτεί τον εαυτό της, πώς να γιορτάσει το ποια είναι μέσα και έξω αλλά πώς να αφήσει την ομορφιά που έχει μέσα της να λάμψει περισσότερο από οποιονδήποτε στο νησί, κάτι που κάνει τον Πρίγκιπα Merlin να την ερωτευτεί.

Γιατί προφανώς αν είσαι χοντρή αυτό που μετράει είναι να αποδεχτείς ΕΣΥ τον εαυτό σου και να δείξεις την εσωτερική ομορφιά σου για να σε αγαπήσει ένας Πρίγκιπας.

Ο κόσμος στο twitter έχει ήδη αρχίσει να μποϋκοτάρει την ταινία και δηλώνει ότι δεν θα πάει σινεμά να την δει. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί στην πρεμιέρα της.

Μια από τους παραγωγούς ταινίας ζήτησε επίσημα συγγνώμη στο CNN.

”Ως παραγωγός της ταινίας, Red Shoes and the 7 Dwarfs, η Locus Corporation θέλει να ζητήσει συγγνώμη για τα πρώτα δείγματα της διαφημιστικής καμπάνιας της ταινίας (με τη μορφή αφίσας στις Κάννες και το trailer), τα οποία συνειδητοποιήσαμε ότι είχαν το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιθυμούσαμε. Η διαφημιστική εταιρεία απολύθηκε” είπε η Sujin Hwang.

”Η ταινία μας, μια οικογενειακή κωμωδία, μεταφέρει ένα μήνυμα σχεδιασμένο να αμφισβητήσει τις κοινωνικές προκαταλήψεις που σχετίζονται με τα πρότυπα ομορφιάς στην κοινωνία, υπογραμμίζοντας τη σημασία της εσωτερικής ομορφιάς. Εκτιμάμε την εποικοδομητική κριτική και είμαστε ευγνώμονες για αυτή” συμπλήρωσε η παραγωγός ενώ ολοκληρωσε την απολογία της ζητώντας συγγνώμη και από τους εμπλεκόμενους καλλιτέχνες, που δεν είχαν καμία σχέση με την εν λόγω προώθηση της ταινίας.