Δύο γυναίκες σε start-ups ανοίγουν το κεφάλαιο γυναικεία επιχειρηματικότητα

Main Image

Η Μαρία Χατζησταύρου της Ferryhopper και η Αθηνά Μπούρκα της Followgreen ανοίγουν το κεφάλαιο "γυναικεία επιχειρηματικότητα" στην Ελλάδα.

Είναι νέες, δυναμικές με όρεξη για δουλειά και ένα αστείρευτο πείσμα να καταφέρουν να ξεχωρίσουν, αφήνοντας το αποτύπωμά τους στο χώρο του επιχειρείν. Κοινό σημείο αναφοράς είναι ότι βρίσκονται στο team νεοφυών επιχειρήσεων. Ο λόγος για τις Μαρία Χατζησταύρου και Αθηνά Μπούρκα, οι οποίες μαζί με τις ομάδες τους στις εταιρίες Ferryhopper και Followgreen αντίστοιχα, κατάφεραν να ξεχωρίσουν στον 9ο Διαγωνισμό Τεχνολογίας και Καινοτομίας της Εθνικής Τράπεζας, τον διαγωνισμό που επιβραβεύσει πρωτότυπες ιδέες βασισμένες στις νέες τεχνολογίες και προωθεί την καινοτομία στην Ελλάδα.

ADVERTISING

Δύο γυναίκες που ξέρουν από πρώτο χέρι τι θα πει γυναικεία επιχειρηματικότητα και μπορούν καλύτερα από τον καθένα να δώσουν τις δικές τους συμβουλές στις γυναίκες που φιλοδοξούν να μπουν στον χώρο των επιχειρήσεων. Πριν από αυτό όμως, ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τις εταιρίες, των οποίων αποτελούν μέλη.

Ferryhopper - Μαρία Χατζησταύρου

Το Ferryhopper επαναπροσδιορίζει τη διαδικτυακή αγορά ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, παρέχοντας μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα αναζήτησης και κράτησης, με δυνατότητα συνδυασμού ακτοπλοϊκών δρομολογίων για προορισμούς που δεν έχουν απευθείας σύνδεση.

ADVERTISING

Followgreen - Αθηνά Μπούρκα

To FOLLOWGREEN είναι μία πλατφόρμα που επιβραβεύει την ανακύκλωση και ταυτόχρονα ευαισθητοποιεί τους πολίτες. Ο πολίτης δημιουργεί λογαριασμό online και κερδίζει πόντους από την ανακύκλωση που κάνει στον Δήμο του αλλά και μέσα από εκπαιδευτικές δράσεις που υπάρχουν στην πλατφόρμα. Τους πόντους τους εξαργυρώνει σε προσφορές τοπικών επιχειρήσεων, ή τους δωρίζει σε σχολεία που κάνουν ανακύκλωση στο πλαίσιο σχολικών μαθητικών διαγωνισμών. Το FOLLOWGREEN λειτουργεί, δηλαδή, ως ένα πρόγραμμα ανταμοιβής των πολιτών που ανακυκλώνουν!

Γυναίκες στον κόσμο του επιχειρείν

Έχοντας λάβει μέρος στον Διαγωνισμό της Εθνικής Τράπεζας και έχοντας κερδίσει βραβεία, η Μαρία και η Αθηνά είναι οι πλέον κατάλληλες να μας δώσουν τα "φώτα" τους τόσο για τον ίδιο τον Διαγωνισμό όσο και για το πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα σε σχέση με το παρελθόν.

"Δράσεις και πρωτοβουλίες που έχουν ως σκοπό να προάγουν την επιχειρηματικότητα είναι ιδιαίτερα σημαντικές για όσους βρίσκονται μπροστά σε ένα νέο ξεκίνημα και θέλουν να δουν τις ιδέες τους να πραγματοποιούνται και να προχωρούν.

Είναι σημαντικό μεγάλοι οργανισμοί, όπως η Εθνική Τράπεζα, να βοηθούν νέους επιχειρηματίες, δίνοντας τόσο την ολοκληρωμένη στήριξη τους όσο και την πρόσβαση σε δίκτυα στελεχών που μπορούν να γίνουν σύμβουλοι ώστε να ξεπεραστούν εμπόδια, να βρεθούν λύσεις για να προαχθούν ιδέες και να επιτευχθούν στόχοι.

Ως ferryhopper βρήκαμε την εμπειρία ιδιαίτερα σημαντική και χρήσιμη και είμαστε περήφανοι για τη συμμετοχή μας σε μια τέτοια πρωτοβουλία", δήλωσε η Μαρία Χατζησταύρου και συνέχισε, δίνοντας χρήσιμες συμβουλές στις γυναίκες που θέλουν να ακολουθήσουν έναν δρόμο αντίστοιχο με τον δικό της.

"Θα συμβούλευα τις γυναίκες όπως ακριβώς θα συμβούλευα τον καθένα που θέλει να μπει στον στίβο της επιχειρηματικότητας.

Χρειάζεται θάρρος για το νέο ξεκίνημα, ψυχραιμία για τις δυσκολίες που μπορεί να παρουσιαστούν, στρατηγική και λογική σκέψη για τις καλύτερες δυνατές αποφάσεις που θα πρέπει να παρθούν στην πορεία και σίγουρα υπομονή και εργατικότητα μέχρι να δουν το δημιούργημα τους να ανθίζει".

Αρκετές φορές οι γυναίκες βιώνουμε έντονο σεξισμό

Όσο για τα εμπόδια που είναι πιθανό να συναντήσει μια γυναίκα στην επιχειρηματική της δράση, είπε: "Η αλήθεια είναι πως αρκετές φορές ως γυναίκες βιώνουμε έντονο σεξισμό και διαφόρων ειδών προκαταλήψεις όταν μπαίνουμε σε δουλειές που κάποτε ήταν μόνο ανδρικό προνόμιο. Το επιχειρείν αποτελούσε ανδρική ευθύνη κάποτε, ενώ οι γυναίκες είχαν άλλους ρόλους.

Παράλληλα υπάρχει πάντα και ο ανταγωνισμός, φαινόμενο που ακουμπάει και τα δυο φύλα όταν μιλάμε για την αγορά εργασίας ή τον επιχειρηματικό στίβο".

Πόσο έχουν αλλάξει, όμως, τα πράγματα σε σχέση με το παρελθόν; Η Μαρία παραδέχεται πώς έχουν αλλάξει αρκετά. "Άλλωστε έχουν δοθεί μεγάλες μάχες ανά τους αιώνες για να κατακτήσει η γυναίκα πράγματα που κατά τα άλλα θεωρούνται αυτονόητα. Σίγουρα έχουν κερδίσει οι γυναίκες ένα κομμάτι ισονομίας και ισοτιμίας σε πολλούς τομείς (εννοείται και στην εργασία).

Βλέπουμε πλέον γυναίκες που δεν διστάζουν να υλοποιήσουν τις ιδέες τους, γυναίκες με ηγετικό ρόλο σε διάφορες διοικητικές θέσεις και γυναίκες που εμπνέουν με το λόγο και το έργο τους, άλλες γυναίκες να βγουν μπροστά και να πετύχουν τους στόχους τους. Ακόμα και στις επιχειρήσεις είναι κοινώς αποδεκτό πλέον πως η ποικιλομορφία των ομάδων μεταξύ στελεχών, μπορεί μόνο θετικά αποτελέσματα να φέρει.

Έχουμε μέλλον ακόμα, αλλά είμαστε σε καλό δρόμο!".

Καινοτομία, αφοσίωση, επικοινωνία: Το τρίπτυχο της επιτυχίας

Από την πλευρά της, η Αθηνά Μπούρκα εξήγησε - αρχικά - γιατί έλαβε μέρος μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της εταιρίας της, Followgreen στον Διαγωνισμό Καινοτομίας και Τεχνολογίας της Εθνικής Τράπεζας.

"Στον διαγωνισμό αποφασίσαμε να συμμετέχουμε καταρχάς για τη διαχρονικότητά του, το κύρος της Εθνικής Τράπεζας, τις ποιοτικές διαδικασίες αξιολόγησης και φυσικά τις εξαιρετικές ιδέες που επιβράβευσε όλα τα προηγούμενα 8 χρόνια".

Είναι, όμως, μια καλή ιδέα αρκετή για να φέρει την επιτυχία; Η Αθηνά απαντά. "Πιστεύω πως το τρίπτυχο της επιτυχίας είναι καινοτομία, αφοσίωση και επικοινωνία. Είναι πολύ βασικό να δίνεις έμφαση στην καινοτομία προσπαθώντας να αναπτύξεις και να υλοποιήσεις κάτι που είναι ξεχωριστό στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Φυσικά θα πρέπει να αφιερώνεις προσωπικό χρόνο για να υποστηρίζεις την ιδέα σου και επικοινωνείς σωστά και αποτελεσματικά τις δράσεις σου.

Σε κάθε περίπτωση η μεγαλύτερη πρόκληση για μία επιχείρηση είναι να παραμένει διαρκώς στην αιχμή της τεχνολογίας και να διατηρεί την ιδέα της καινοτόμο, αναπτύσσοντας συνεχώς νέα προϊόντα και υπηρεσίες".

Τι θα λέγατε σε κάθε γυναίκα που έχει μια καλή ιδέα αλλά διστάζει να μπει στον χώρο των επιχειρήσεων στην Ελλάδα;

"Το να δημιουργήσεις μία επιχείρηση και να την αναπτύξεις δεν είναι κάτι τόσο απλό ή εύκολο. Παρόλα αυτά, θα ενθάρρυνα οποιαδήποτε γυναίκα να κάνει κάτι τέτοιο, εφόσον α) αγαπάει αυτό που κάνει και είναι διατεθειμένη να αφιερώσει προσωπικό χρόνο β) πιστεύει ότι η ιδέα της είναι ξεχωριστή γ) διαθέτει τις κατάλληλες γνώσεις και τους κατάλληλους συνεργάτες για να την υλοποιήσει και δ) έχει διαμορφώσει ένα αρχικό επιχειρηματικό πλάνο (business plan) ως οδηγό για την έναρξη των δραστηριοτήτων της".

Στο δρόμο προς την επιτυχία όμως, μπορεί να συναντήσεις και εμπόδια. Γι' αυτά τα εμπόδια τοποθετήθηκε και η Αθηνά. "Τα προβλήματα στην επιχειρηματική δράση, θα έλεγα ότι είναι κοινά και ανεξάρτητα από το φύλο π.χ. το ρίσκο, η αβεβαιότητα, νέοι πελάτες, κα. Αυτό, όμως, που μπορεί να διαφοροποιήσει τη δράση μίας γυναίκας είναι ο ρόλος της ως μητέρα, ο οποίος απαιτεί επένδυση προσωπικού χρόνου και αφοσίωση. Μία επιχείρηση, ειδικά στο ξεκίνημά της, αντίστοιχα έχει τις ανάγκες ενός "μικρού παιδιού" και απαιτεί διαρκή υποστήριξη. Είναι, λοιπόν, ένας δύσκολος συνδυασμός, αυτός των ρόλων "μητέρας" και "εργαζόμενης", αλλά τον βλέπουμε να λειτουργεί σε πολλούς τομείς και με μεγάλη επιτυχία!".

Για το τέλος, της ζητήσαμε να μας μιλήσει για τo Followgreen.

"To FOLLOWGREEN είναι μία πλατφόρμα που επιβραβεύει την ανακύκλωση και ξεκίνησε να λειτουργεί τον Δεκέμβριο του 2016. Η ιδέα προέκυψε από μια ομάδα έμπειρων μηχανικών - συμβούλων σε θέματα περιβάλλοντος με διεθνή εμπειρία ως απάντηση στα χαμηλά ποσοστά ανακύκλωσης στη χώρα μας (<20%) έναντι των αντίστοιχων ευρωπαϊκών (άνω του 50%) και με στόχο την ευαισθητοποίηση και την κινητοποίηση των πολιτών.

Inline Image

Η πλατφόρμα απευθύνεται σε δήμους, παρέχοντάς τους ένα εργαλείο που επιβραβεύει πολίτες όταν ανακυκλώνουν ή εκπαιδεύονται, μέσω εκπτώσεων σε τοπικές επιχειρήσεις. Εφαρμόζεται ήδη σε 11 δήμους στην Ελλάδα (Παλλήνης, Βριλησσίων, Λουτρακίου, Ιωαννιτών, Περιστερίου, Κρωπίας, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Ζίτσας, Πυλαίας, Άρτας, Μοσχάτου Ταύρου)".

Αν θέλετε κι εσείς να δείτε την ιδέα σας να ξεχωρίζει, έχετε λίγες μέρες ακόμη για να δηλώσετε συμμετοχή στον 10ο Διαγωνισμό Καινοτομίας και Τεχνολογίας, μέχρι και την Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου και ώρα 15.00.

ADVERTISING

ΤΑ NEON ΠΡΑΣΙΝΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΛΕΧΟΥ ΚΑΙ 5 ΑΚΟΜΑ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΣΤΗ ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΜΑΣ ΓΚΑΡΝΤΑΡΟΜΠΑ

Η Κατερίνα Λέχου εμφανίστηκε στο «Το Πρωινό» του ant1 και ενώ φόρεσε ένα stylish σύνολο, εμείς κοιτούσαμε τα πόδια της.

ΤΑ 3 ΜΕΡΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΙΟ ΝΟΣΤΙΜΗ ΙΤΑΛΙΚΗ ΠΙΤΣΑ ΣΤΟ ΧΕΡΙ

Τα μέρη που σε περιμένουν να γευτείς αυθεντική ιταλική πίτσα στο χέρι.

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ: Ο ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΠΑΝΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑ ΒΑΘΗ ΤΟΥ ΑΜΑΖΟΝΙΟΥ

Ο φωτογράφος Πάνος Γιαννακόπουλος πέρασε πέντε μέρες με τη φυλή Warani στον Αμαζόνιο και μοιράζεται την εμπειρία και τις φωτογραφίες του μαζί μας.

10 ΗΘΟΠΟΙΟΙ ΠΟΥ ΑΠΕΡΡΙΨΑΝ ΡΟΛΟΥΣ ΣΕ ΘΡΥΛΙΚΕΣ ΣΕΙΡΕΣ

Η Κατερίνα Λέχου είπε ‘όχι’ στις Άγριες Μέλισσες και δεν ήταν η πρώτη που έκανε μια (εντελώς) λάθος επιλογή.

Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ JENNIFER GARNER ΠΟΥ ΑΝΑΝΕΩΣΕ ΤΑ ΜΑΚΡΙΑ ΜΑΛΛΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΑΣΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥΣ

Έχεις μακριά μαλλιά όπως η Jennifer Garner; Δες το νέο κούρεμα που υιοθέτησε.

ADVERTISING

SITE ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ 24MEDIA
© 2019 LADYLIKE. ALL RIGHTS RESERVED.