6 στάσεις γιόγκα που θα σε βοηθήσουν να κοιμηθείς σαν πουλάκι. Κι ας υποφέρεις από αϋπνία.

Main Image

Οι 6 πιο αποτελεσματικές στάσεις γιόγκα για να νικήσεις την αϋπνία (και παράλληλα να τεντωθείς!).

Για να είμαι ειλικρινής μαζί σου δεν ξέρω πώς είναι να πέφτεις στο κρεβάτι και να πρέπει να δώσεις μάχη για να σε (ξανα)πάρει ο ύπνος. Μπορώ να φανταστώ πόσο εφιαλτικό μπορεί να είναι, αλλά δεν το έχω ζήσει εκτός από πολύ λίγα βράδια της ζωής μου (πράγμα που δεν έχει καμία σχέση με τις χρόνιες αϋπνίες). Παρόλα αυτά υπάρχει ένα είδος άσκησης που βοηθάει σημαντικά.

Μπορεί να μην έχω έρθει αντιμέτωπη με το τέρας της αϋπνίας λοιπόν, αλλά με μεγάλη σιγουριά μπορώ να σου πω ότι χρήζει αντιμετώπισης. Ειδάλλως είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε πράγματα που κανένας δεν θέλει να του συμβούν: χαμηλά επίπεδα ενέργειας, μόνιμη αίσθηση κούρασης, έλλειψη συγκέντρωσης, αλλά και πρόωρη γήρανση, νευρικά προβλήματα, διαβήτη ή κατάθλιψη. Αυτά επειδή στη διάρκεια του ύπνου είναι που ο οργανισμός «επουλώνει» το σώμα, ανανεώνει κύτταρα και αποβάλλει τοξίνες.

ADVERTISING

Από την άλλη, ξέρω πώς είναι να κάνεις γιόγκα και πόσο μπορεί να σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις το άγχος (που είναι βασικός παράγοντας αϋπνίας). Όχι το απλό άγχος, αλλά αυτό που σε κυριεύει και ή μπλοκάρεις εντελώς ή προσπαθείς να τα κάνεις όλα μαζι και γρήγορα με τεράστια αποτυχία.

Έχοντας αυτό το «χαρτί» μπορώ να σου πω ότι με τη γιόγκα έρχεσαι σε επαφή με το σώμα σου και με τις ζωτικές του λειτουργίες, όπως η αναπνοή. Κρατώντας την κάθε στάση για μερικά δευτερόλεπτα, αναπτύσσεις ενέργεια. Παράλληλα, το stretcing (τέντωμα) επιφέρει μια αίσθηση ηρεμίας. Ενώ υπάρχει μια πολύ δυναμική εκδοχή της γιόγκα, σε αυτό το άρθρο θα εστιάσουμε σε απλές (μπορείς να τις κάνεις ακόμα κι αν δεν έχεις ιδέα από γιόγκα) στάσεις (Ασάνες) που τονώνουν το σώμα όσο πρέπει και, σταδιακά, απομακρύνουν την όποια αδυναμία να κοιμηθείς.

Να ποιες είναι αυτές και ποια είναι τα οφέλη τους για όλο το σώμα συνολικά.

1. Uttanasana (ουτανάσανα)

Inline Image 

Είναι γνωστή και ως «τσιμπίδα» και πρόκειται για αυτή την χαλαρωτική επίκυψη προς τα εμπρός που βλέπεις στη φωτογραφία. Με αυτή τη θέση διεγείρεις το νευρικό σύστημα, ενισχύεις την κυκλοφορία του αίματος και «μαλακώνεις» την σπονδυλική σου στήλη ώστε να γίνει πιο εύκαμπτη. Δεν χρειάζεται να πιεστείς τόσο ώστε να ακουμπήσεις το κεφάλι στις κνήμες σου. Πήγαινε μέχρι το σημείο που σου επιτρέπει το σώμα σου.

ADVERTISING

2. Marjariasana (μαριάσανα)

Ακόμα μια ευεργετική ασάνα για τη μέση και τη σπονδυλική σου στήλη. Θα την έχεις ακούσει και ως η στάση της Γάτας. Σε συνδυασμό με την Στάση της Αγελάδας (που είναι η «αντίθετή» της κίνηση, δηλαδή «σπάζοντας» τη μέση σου από την ίδια θέση), βοηθά την πέψη και τη χώνεψη. Παράλληλα, κάνει ένα «μασάζ» στα κοιλιακά όργανα, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και χαλαρώνει το νου. Συνεπώς, δημιουργεί τις τέλειες συνθήκες για να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς.

3. Baddha Konasana (Μπάντα Κονάσανα)

Inline Image 

Η, κατά κόσμον, Στάση της Πεταλούδας, σε βοηθά να τεντώσεις γόνατα, βουβωνική χώρα και το εσωτερικό των μηρών σου. Mε αυτό τον τρόπο σε αποφορτίζει από την κούραση και ένταση που έχεις μαζέψει μετά από πολλές ώρες ορθοστασίας ή καθιστικής ζωής στη δουλειά, να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς πιο ήρεμα.

4. Viparita Karani (Βιπαρίτα Καράνι)

Inline Image 

Αποκαλείται και «κεράκι». Aπομακρύνει την κούραση από μηρούς και πατούσες και αποσυμπιέζει στέλνοντας το αίμα στον εγκέφαλο. Με αυτό τον τρόπο ηρεμεί το νου, ανακουφίζει και από ήπιους πονοκεφάλους και σε στέλνει για ύπνο.

5. Balasana (Mπαλάσανα)

Inline Image 

Λέγεται και Στάση του Παιδιού και όχι τυχαία. Αυτή η θέση σε βοηθά να «μαζέψεις» το σώμα σου, να το ξεκουράσεις και να ηρεμήσεις ταυτόχρονα σώμα και πνεύμα.

6. Shavasana (Σαβάσανα)

Inline Image 

Είναι η στάση με την οποία κλείνει κάθε μάθημα γιόγκα προκειμένου οι συμμετέχοντες να χαλαρώσουν. Και είναι τόσο απλή όσο φαίνεται στη φωτογραφία. Κάθεσαι ξαπλωμένη πάνω στο στρώμα με τις παλάμες να κοιτούν προς τα έξω. Σε αυτή τη στάση πια, μπορεί να σε πάρει και ο ύπνος κατευθείαν (εμένα τουλάχιστον μου έχει συμβεί).

ADVERTISING

ΦΕΝΓΚ ΣΟΥΙ: ΤΑ ΠΙΟ ΓΡΟΥΣΟΥΖΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Αν η τύχη δε σου χαμογελάει, μήπως φταίει το σαλόνι σου;

ΑΥΤΟ ΤΟ ZARA ΚΟΣΤΟΥΜΙ ΤΗΣ ΜΠΕΤΤΥΣ ΜΑΓΓΙΡΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΑΓΟΡΑ ΣΟΥ

Η Μπέττυ Μαγγίρα με κοστούμι Zara στην παρουσίαση προγράμματος του ΣΚΑΙ.

5 ΤΡΟΦΕΣ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΠΡΩΤΕΪΝΗ ΑΠΟ ΕΝΑ ΑΥΓΟ

Πηγές πρωτεΐνης που δεν θέλουν ξεφλούδισμα.

ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ VALERIA GARCIA ΦΟΡΕΣΕ ΘΗΛΑΣΤΡΟ ΣΤΗΝ ΠΑΣΑΡΕΛΑ. Ε ΚΑΙ;

Στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, η Valeria Garcia εμφανίστηκε σε fashion show, με τα πρώτα φορετά θήλαστρα.

ΔΗΛΩΝΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΟΜΑΝΗΣ; ΑΥΤΕΣ ΟΙ 6 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ

Όσα πρέπει να κάνεις για να δουλεύεις λιγότερο και να ζεις πιο ανθρώπινα.

ADVERTISING
ADVERTISING
ADVERTISING

SITE ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ 24MEDIA
© 2018 LADYLIKE. ALL RIGHTS RESERVED.