ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Πέτρος Χανής: “Η Ελληνίδα είναι ενημερωμένη και απαιτητική. Θα ξοδέψει παραπάνω, εάν κρίνει ότι τα χρήματά της θα πιάσουν τόπο”

Ο κόσμος της ομορφιάς δεν περιορίζεται μόνο στα προϊόντα που βλέπεις στα ράφια των καταστημάτων. «Κρύβει» μέσα του τεχνογνωσία, trends, καλές πρακτικές marketing, success stories, καινοτόμες στρατηγικές αλλά το βασικότερο ανθρώπους. Ανθρώπους που ερευνούν, που μελετούν τις παγκόσμιες τάσεις της ομορφιάς, που δημιουργούν καινοτόμα προϊόντα, που καλούνται κάθε φορά να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες της αγοράς και τα διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας αλλά το βασικότερο «αφουγκράζονται» τα θέλω των σύγχρονων καταναλωτών. Άλλωστε, το νέο προφίλ καταναλωτή, είναι συνέχεια σε κίνηση και αγκαλιάζει πλέον «απενοχοποιημένα» την ομορφιά.

Οι νέες προκλήσεις για τα beauty brands αρκετές και για όλους τους παραπάνω λόγους μπήκαμε ως χορηγοί επικοινωνίας στο  ''Τhe Business of Beauty Forum'' που διοργανώνεται από το Fashion Daily και το Marketing Week της Boussias Communications και πραγματοποιείται στις 4 Οκτωβρίου 2019, στο αμφιθέατρο Maroussi Plaza.  Στο πλαίσιο του συνεδρίου, ανώτερα και ανώτατα στελέχη του beauty industry, μαζί με στελέχη επικοινωνίας, influencers και εν γένει stakeholders από τον χώρο της ομορφιάς, θα συζητήσουν σε panels τις νέες προκλήσεις και ευκαιρίες σε μία αγορά που υφίσταται ριζικές αλλαγές, θα διερευνήσουν τις σημαντικότερες καταναλωτικές τάσεις και πώς αυτές «μετουσιώνονται» σε προϊόντα, αλλά και σε αποτελεσματικές καμπάνιες επικοινωνίας. Παράλληλα, το συνέδριο θα φιλοξενήσει επιφανείς διεθνείς ομιλητές που θα προσφέρουν έμπνευση στο ελληνικό κοινό σχετικά με τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν το beauty industry σε παγκόσμιο επίπεδο. Μέχρι τότε όμως, είπαμε να μπούμε για λίγο στον κόσμο μερικών εκ των ομιλητών και να τους γνωρίσουμε λίγο καλύτερα προτού τους δούμε στη σκηνή του Maroussi Plaza.

Αυτή τη φορά, ο Πέτρος Χανής, Head του Shopper & Customer Marketing και μέλος του Leadership Team της Beiersdorf στην Ελλάδα,  που θα συμμετάσχει στο πάνελ «The New Beauty Consumer & Beauty Trends», απαντά στις ερωτήσεις μας και μοιράζεται μαζί μας όλες τις προκλήσεις που ένα iconic brand όπως η Nivea, καλείται να αντιμετωπίσει σήμερα.

 

– Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στον χώρο της ομορφιάς και της περιποίησης;

«Ως εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της περιποίησης της επιδερμίδας, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να κάνουμε τους ανθρώπους να αισθάνονται και να είναι όμορφοι, κάθε μέρα! Ως καταναλωτές, να μπορούμε να αναδεικνύουμε την ομορφιά που κρύβεται μέσα μας και στην εμφάνισή μας, με τον δικό μας μοναδικό τρόπο».

– Πόσο δύσκολο είναι ένα τόσο κλασικό και iconic brand όπως η Nivea να προσαρμόζεται κάθε φορά στις νέες συνθήκες της αγοράς; Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;

«Είναι δύσκολο αλλά και εξαιρετικά ενδιαφέρον ταυτόχρονα, γιατί απαιτεί την σύνθεση φαινομενικά αντίρροπων δυνάμεων. Είναι αυτή ακριβώς η ικανότητα της NIVEA, να προσαρμόζεται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες, συνήθειες και προτιμήσεις των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο και σε κάθε εποχή, που την έχει αναδείξει σε κορυφαία Μάρκα προσωπικής περιποίησης παγκοσμίως».

– Πώς μπορεί ένα brand επικοινωνιακά να κρατήσει την ιστορικότητά του και να κερδίσει ακόμη και τις πιο νεαρές καταναλώτριες;

«Μένοντας πιστό στις αξίες του, για τη μάρκα NIVEA είναι η Φροντίδα. Για εμάς είναι μεγάλη επιτυχία και ευθύνη, το γεγονός ότι η μάρκα παραμένει τόσο σχετική όσο και καινοτόμα κατά τη διάρκεια της μακράς πορείας της.. Αυτό που επικοινωνεί είναι συνδεδεμένο με αυτό που τελικά προσφέρει και κρίνεται από τη συνέπεια μεταξύ των δύο. Τότε, είναι σε θέση να εισάγει νέα μηνύματα και προτάσεις προς το νεαρό κοινό και αυτό να τις υποδέχεται θετικά».

– Από τη μέχρι τώρα εμπειρία σας και σύμφωνα με τις έρευνες που έχουν γίνει, πώς βλέπετε να έχουν εξελιχθεί οι ανάγκες και οι απαιτήσεις της Ελληνίδας καταναλώτριας;

«Η Ελληνίδα είναι ενημερωμένη και απαιτητική και ταυτόχρονα διατεθειμένη να ξοδέψει και παραπάνω, εάν κρίνει ότι τα χρήματά της θα πιάσουν τόπο. Γνωρίζει όλα τα καινοτόμα συστατικά που κυκλοφορούν διεθνώς και τα αναζητά. Συχνά λαμβάνουμε υπόψη μας την γνώμη των καταναλωτριών μας και τις ιδέες τους σε σχέση με τα προϊόντα μας, στην προσπάθειά μας να απαντάμε στις ανάγκες τους και να βελτιωνόμαστε διαρκώς».

– Πόσο ταυτίζεται το προφίλ της ελληνίδας καταναλώτριας με τις τάσεις του καταναλωτικού κοινού παγκοσμίως;

«Ταυτίζεται αρκετά. Στην Ελλάδα βλέπουμε να ισχύουν τα παγκόσμια megatrends. Η στροφή προς τα φυσικά και φυτικά καλλυντικά, καθώς και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον και η ευαισθητοποίηση για τα συστατικά τους πχ αν είναι απαλλαγμένα από συντηρητικά και parabens έχει αρχίσει να διαφαίνεται στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών. Επίσης μετά από μια μακρά περίοδο ύφεσης, οι καταναλωτές έχουν αρχίσει και πάλι να στρέφονται προς πιο premium προϊόντα, ενώ ταυτόχρονα αναζητούν το value for money».

– Ποιο μέσο- κανάλι επικοινωνίας θεωρείτε ότι έχει τη μεγαλύτερη επιρροή σήμερα στο καταναλωτικό κοινό;

«Τα τελευταία χρόνια τα digital μέσα, internet & social media έχουν αναδυθεί καθώς έχουν το πλεονέκτημα της προσωποποιημένη επικοινωνίας. Ωστόσο και τα παραδοσιακά μέσα έχουν τον δικό τους χώρο, χρησιμότητα και κοινό και παραμένουν αποτελεσματικά. Συνεπώς, ανάλογα με το προϊόν, το κοινό και το μήνυμα που θέλεις να επικοινωνήσεις χρειάζεται και η επιλογή του κατάλληλου media mix».

 

– Influencer Marketing: Αποτελεί ένα από τα πιο hot trends τα τελευταία χρόνια. Ποια η γνώμη σας γι αυτό;

«Ένα ακόμα εργαλείο επικοινωνίας, που έχει γνωρίσει περαιτέρω άνθιση μέσω των social media. Το κοινό έχει την τάση να επηρεάζεται από πρόσωπα τα οποία θαυμάζει. Η δυνατότητα να αξιοποιούν οι μάρκες επώνυμα πρόσωπα, τη γνώμη των οποίων σέβεται το κοινό, είναι εξίσου αποτελεσματικό, αρκεί να επιλέγουν το κατάλληλο πρόσωπο, ανάλογα με το μήνυμα και το προϊόν. Είναι μεγάλη μας χαρά, όταν επώνυμα πρόσωπα, αγαπητά στο κοινό προτιμούν και προτείνουν τα προϊόντα μας. Η νομοθεσία στο εξωτερικό είναι αρκετά αυστηρή σε αυτό το κομμάτι, υποχρεώνοντας να αναφέρεται πότε ένας επώνυμος προωθεί κάποιο προϊόν με αμοιβή και πότε εκφράζει αυθόρμητα δικές του απόψεις και ενδεχομένως το πλαίσιο των ρυθμίσεων θα βρει την εφαρμογή του και στη Ελλάδα σύντομα».

– Πόσο ενεργό και δυναμικό είναι το αντρικό κοινό στο κομμάτι της ομορφιάς;

«Είναι ιδιαίτερα ενεργό! Ωστόσο διαφέρει η αγοραστική συμπεριφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών σε κάποια επιμέρους σημεία. Για παράδειγμα, ο άντρας προτιμά τη ρουτίνα στις αγορές καλλυντικών, δηλαδή συγκεκριμένα καταστήματα ή συγκεκριμένο χώρο στο κατάστημα, που ψωνίζει, όπου θα βρει όλα τα προϊόντα που τον αφορούν, συγκεντρωμένα και η επιλογή του θα είναι εύκολη και γρήγορη. Αντιθέτως, η γυναίκα αρέσκεται να εξερευνά περισσότερες επιλογές, να πειραματίζεται με καινούρια και διαφορετικά προϊόντα, υφές και αρώματα».

– Η Nivea είναι το brand που έχει μεγαλώσει γενιές και γενιές. Ποιο είναι το #1 προϊόν σε πωλήσεις;

«Στις περισσότερες κατηγορίες που δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα, τα προϊόντα μας βρίσκονται στην 1η ή 2η θέση. Αυτό που έχει για εμάς σημασία είναι να είναι η NIVEA η πρώτη μάρκα που έρχεται στο μυαλό των καταναλωτών, κάτι που μας το επιβεβαιώνουν οι αντίστοιχες έρευνες και μετρήσεις».

– Ευαισθητοποίηση για το περιβάλλον και την οικολογία. Μετά την κίνηση της NIVEA SUN να μην συμπεριλαμβάνει συγκεκριμένα UV φίλτρα και πιο συγκεκριμένα το oxybenzone και το octinoxate που είναι ύποπτα για τον αποχρωματισμό και τη λεύκανση των κοραλλιών (Coral Bleaching), στοχεύετε να επεκτείνετε την eco-friendly προσέγγιση και σε άλλα προϊόντα;  

«Η Ευαισθητοποίηση για το Περιβάλλον και την Οικολογία είναι στις κορυφαίες προτεραιότητες της Εταιρίας μας η οποία επενδύει σημαντικά στην καινοτομία και στην αειφορία. Θα δείτε ακόμα πιο πολλές, αντίστοιχες πρωτοβουλίες της εταιρείας στο μέλλον. Το περιβάλλον είναι ευθύνη όλων μας και του καθένα μας ξεχωριστά. Μάρκες όπως η Nivea, διεθνώς καταξιωμένες και αγαπητές, οφείλουν να πρωτοστατούν στην προστασία του περιβάλλοντος. Οι επιχειρήσεις έχουν όχι μόνο οικονομικό αλλά και οικολογικό καθήκον και αντίκτυπο».