ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Χάρης Παπαγεωργακόπουλος: “Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η γυναίκα καταναλώτρια, της οποίας τα “θέλω” είναι δύσκολο να καταλάβεις”

Ο χώρος της ομορφιάς ανέκαθεν αποτελούσε έναν από τους πιο αγαπημένους μας εδώ στο Ladylike. Δεν ξέρουμε εσύ τι γνώμη έχεις, αλλά εμάς μας ενδιαφέρει να μαθαίνουμε πώς κινείται η αγορά, ποια είναι τα trends της, ποιες στρατηγικές marketing ακολουθούνται από τις εταιρίες ομορφιάς και γενικότερα να διεισδύουμε στο μυαλό των ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από επιτυχημένα brands, τόσο ελληνικά, όσο και διεθνή. Για αυτόν τον λόγο μπήκαμε και χορηγοί επικοινωνίας στο  ''Τhe Business of Beauty Forum'' που διοργανώνεται από το Fashion Daily και το Marketing Week της Boussias Communications και πραγματοποιείται στις 4 Οκτωβρίου 2019, στο αμφιθέατρο Maroussi Plaza.

Στο συνέδριο αυτό, λοιπόν, ανώτερα και ανώτατα στελέχη του beauty industry, μαζί με στελέχη επικοινωνίας, influencers και εν γένει stakeholders από τον χώρο της ομορφιάς, θα συζητήσουν τις νέες προκλήσεις και ευκαιρίες της αγοράς και θα διερευνήσουν τις σημαντικότερες καταναλωτικές τάσεις και πώς αυτές «μετουσιώνονται» σε προϊόντα, αλλά και σε αποτελεσματικές καμπάνιες. Παράλληλα, το συνέδριο θα φιλοξενήσει επιφανείς διεθνείς ομιλητές που θα προσφέρουν έμπνευση στο ελληνικό κοινό σχετικά με τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν το beauty industry σε παγκόσμιο επίπεδο. Μέχρι τότε όμως, είπαμε να μπούμε για λίγο στον κόσμο μερικών εκ των ομιλητών και να τους γνωρίσουμε λίγο καλύτερα προτού τους δούμε στη σκηνή του Maroussi Plaza.

Την αρχή εδώ στο Ladylike κάνει ο κ. Χάρης Παπαγεωργακόπουλος, Brand General Manager Balkans – Clinique & Designer Fragrances, The Estee Lauder Companies, ο οποίος θα συμμετάσχει στο πάνελ «THE NEW BEAUTY CONSUMER & BEAUTY TRENDS». Στο πάνελ αυτό, λοιπόν, θα διερευνηθούν οι νέες καταναλωτικές τάσεις καθώς και πώς αυτές μεταφράζονται σε νέα προϊόντα από τα τμήματα marketing των beauty brands. 

Ναι καλά διάβασες. Ένας άντρας έχει αναλάβει μία τόσο καθοριστική θέση σε έναν από τους πιο σπουδαίους beauty ομίλους, όπως είναι οι ”The Estee Lauder Companies” και αυτό από μόνο του είναι αρκετά ενδιαφέρον για εμάς. Για να τον ακούσουμε:

Ένας άντρας στον χώρο των καλλυντικών και της ομορφιάς. Πόσο challenging ήταν αυτό για εσάς και τι σας έκανε να ασχοληθείτε με αυτό;

«Είδα φως και μπήκα. Μετά από 2,5 σχεδόν χρόνια στον λογιστικό κλάδο στην Αμερική ήθελα να δοκιμάσω τον εαυτό μου στις πωλήσεις. Παρουσιάστηκε μία ευκαιρία στον κλάδο των καλλυντικών και την άρπαξα από τα μαλλιά (κυριολεκτικά από τα μαλλιά, καθώς ξεκίνησα από τον κλάδο των επαγγελματικών προϊόντων σε μεγάλο πολυεθνικό οργανισμό). Μετά από 14 γεμάτα χρόνια στο Cosmetics Industry σε διαβεβαιώ πως αν ξεκίναγα από την αρχή, πάλι στον ίδιο χώρο θα ήθελα να εργάζομαι. Η μεγαλύτερη πρόκληση για μένα δεν ήταν ποτέ το προϊόν καθαυτό, αλλά η ίδια η γυναίκα καταναλώτρια της οποίας τα «θέλω» μόνο εύκολο δεν είναι να καταλάβει κανείς».

Πώς καταφέρνετε και μπαίνετε στο μυαλό των γυναικών; Ποιες οι επιρροές σας από τον χώρο της μόδας, της ομορφιάς αλλά και της ζωής σας γενικότερα;

«Στο μυαλό της γυναίκας αμφιβάλλω αν πραγματικά κατάφερε ποτέ κανείς να εισχωρήσει. Ούτε οι ίδιες οι γυναίκες δεν το καταφέρνουν με επιτυχία αυτό. Περιορίζομαι στο να παρατηρώ, να ακούω και να διαβάζω και αυτό συνήθως αρκεί για να έχω μία αίσθηση των πραγμάτων ή έστω ένα μικρό επαγγελματικό προβάδισμα. Από τον χώρο της μόδας επηρεάζομαι πολύ από τις τάσεις στα μαλλιά, την πρώτη μου μεγάλη επαγγελματική αγάπη. Είμαι λάτρης του φυσικού look που είναι και ο λόγος που ενθουσιάζομαι όταν η μόδα προστάζει απλότητα».

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκλησή σας ως Brand General Manager αυτών των τόσο σημαντικών brands;

«Δεν είναι πρόκληση, αλλά υποχρέωση. Αναφέρομαι στην ανθρωποκεντρική διαχείριση των ομάδων που έχω υπό την ευθύνη μου. Όπως είμαι στην προσωπική μου ζωή είμαι και στη δουλειά. Ο μη διαχωρισμός είναι πολλές φορές κατακριτέος από τον επαγγελματικό περίγυρό μου, αλλά οι ομάδες με τις οποίες δουλεύω όλα αυτά τα χρόνια το σέβονται και το εκτιμάνε γιατί εισπράττουν ειλικρίνεια, εμπιστοσύνη, ελευθερία και διαφορετικότητα».

Η Clinique είναι από τα πιο διαχρονικά brands με σταθερή πορεία στον χώρο. Πώς μπορείτε να πάρετε ένα τόσο κλασικό brand και να το πάτε ένα βήμα παραπέρα;

«Πολύ ωραία ερώτηση η οποία για να απαντηθεί σωστά θα πρέπει κανείς να καταλάβει τι είναι αυτό που κάνει τη μάρκα διαχρονική. Η απάντηση έγκειται στο DNA της και την ιστορία της: «Η Clinique υπάρχει για να δημιουργεί τη τέλεια επιδερμίδα». Από τα πιο δυνατά claims μάρκας που έχω διαβάσει ποτέ. Παίρνοντας αυτή την κληρονομιά και συνδυάζοντάς τη με τη νέα εποχή στην οποία η γυναίκα αναζητά γρήγορες αλλά και εξατομικευμένες λύσεις στις ανάγκες της, είναι η εγγύηση για το μέλλον μας. Η εμπειρία της καταναλώτριας Clinique, είτε στο κατάστημα είτε στο διαδίκτυο, οφείλει να είναι το σημείο διαφοροποίησης μας. Με γνώμονα αυτή την «εμπειρία» δουλεύουμε όλοι όσοι είμαστε μέρος αυτής της μεγάλης οικογένειας».

Ποιο είναι το μυστικό για να καταφέρετε να κρατήσετε το παλιό, πιστό κοινό σας και να δημιουργήσετε και νέο;

«Σεβασμός και προτεραιότητα στην υπάρχουσα, πιστή και διαχρονική πελάτισσα από τη μία, μύηση στον μαγικό κόσμο της καινοτομίας, εξατομίκευσης και εμπειρίας για τη νέα καταναλώτρια από την άλλη».

Ποια η σχέση σας με το skincare;

«Στενή. Χρόνια τώρα χρησιμοποιώ ενυδατικές κρέμες λόγω ευαισθησίας της επιδερμίδας μου. Πάντα μου άρεσαν οι καλές, επώνυμες ενυδατικές κρέμες για άντρες. Στάθηκα τυχερός όταν διαπίστωσα πως στην Clinique υπάρχει εξειδικευμένη σειρά αποκλειστικά για άντρες (Clinique For Men) η οποία προσφέρει λύσεις για κάθε ανάγκη».

Βλέπουμε ότι, ειδικά τα τελευταία χρόνια, η σχέση των αντρών με το skincare έχει απενοχοποιηθεί (ευτυχώς). Το παρατηρείτε αυτό και στις πωλήσεις σας;

«Ναι, ισχύει. Ακόμα και σε περιόδους που μπορεί να μην έχουμε επενδύσει πάνω στην αντρική γκάμα (καθαρά για στρατηγικούς λόγους) οι πωλήσεις συνεχίζουν να έχουν αυξητικό ρυθμό. Είναι ξεκάθαρο πως τα δεδομένα έχουν αλλάξει πλέον και ο άντρας αποτελεί βασικό πυλώνα της δουλειάς μας».

Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το μέλλον στα αρώματα; Οδεύουμε σε unisex πια μυρωδιές; Είσαστε υπέρ αυτού; 

«Το trend φαίνεται να είναι μικροί Οίκοι αρωματοποιίας, με πιο «ψαγμένες» νότες και ένα unisex κοινό, όντως. Private σειρές, niche μάρκες, ultra-premium branding και τοποθέτηση. Δεν με τρελαίνει η unisex τάση για να είμαι ειλικρινής, αλλά σίγουρα δεν με εμποδίζει από το να προσαρμόζομαι επαγγελματικά στα νέα αυτά δεδομένα».

Το καταναλωτικό κοινό των αρωμάτων του ομίλου σας είναι πιστό σε συγκεκριμένα best-sellers; Παρατηρείτε να εμμένει σε κλασικά αρώματα ή του αρέσει να πειραματίζεται;

«Είναι εντυπωσιακό το πόσο πιστοί είναι κάποιοι καταναλωτές σε συγκεκριμένα αρώματα. Μου αρέσει όταν βλέπω μία μάρκα να χαίρει τόσο μεγάλης αγάπης, αυτή μάλιστα είναι και η επιτομή της ομάδας που εκπροσωπεί τη συγκεκριμένη μάρκα, να δημιουργήσει ένα πραγματικό love brand με το οποίο ο καταναλωτής θα ταυτιστεί. Υπάρχουν συγκεκριμένα Best Sellers που ξέρουμε πως πάντα θα είναι η πρώτη προτεραιότητα των πελατών μας. Αυτοί που πειραματίζονται είναι συνήθως καταναλωτές που σέβονται και προτιμάνε μία μάρκα αλλά δεν είναι προσκολλημένοι στα Best Sellers».

Ποια τα δικά σας αγαπημένα αρώματα; Γυναικεία και αντρικά.

«Είμαι λάτρης των Jo Malone London & Tom Ford. Εναλλακτικά, μου αρέσει πάρα πολύ και ο Michael Kors με το αντρικό άρωμα, ”Extreme Speed”, ιδίως το χειμώνα. Ο λόγος είναι πως με τον Michael Kors είναι πάντα καλοκαίρι».